Z całą pewnością nie wszystkim matematyka kojarzy się z kolorową „przygodą”, zabawą, czy rozrywką. Uczniowie klasy VI przekonali się, że lekcja matematyki może dostarczyć wiele radości tworzenia, odkrywania wiedzy za sprawą Origami. Uczniowie podczas cyklu zajęć poznali historię powstania Origami oraz manualnie doświadczyli jak składana kwadratowa kartka papieru zmienia się w rękach przyjmując nowe kształty. W tak łatwy i przyjemny sposób wkraczali nieświadomie w świat geometrii, podobieństwa i przystawania figur, symetrii, mimowolnie ucząc się przy tym widzieć przestrzennie, odkrywać własności figur i brył geometrycznych oraz doskonaląc język matematyczny. Podczas zajęć uczniowie pomagali sobie wzajemnie oraz przezwyciężali niewiarę we własne siły. Sztuka składania papieru rozwija myślenie twórcze i konstrukcyjne, wyobraźnię przestrzenną, ułatwia zapamiętywanie. Umożliwia poznawanie matematycznych kształtów a także uczy precyzji składania i koncentracji, ponieważ poszczególne czynności muszą być wykonane dokładnie i według ściśle określonej kolejności. Jest wiec tu miejsce na naukę logicznego myślenia. Składanie papieru staje się więc okazją, by w sposób empiryczny, ciekawy i zabawny poznawać tajniki Królowej Nauk.
Prace zostały wykonane przez: Klaudię Wiklańską, Weronikę Hajduk, Macieja Bienia i Szymona Hudykę.
mgr Magdalena Gawron